from technology to value

5. Actie!

“Vanuit een goede basis consequent raak schieten”

Op basis van de marketing-basis “waarde-speelveld-boodschap-uitstraling” kun je nu marketingcampagnes en de bijbehorende middelen ontwikkelen die zijn opgebouwd rond dezelfde boodschap en met dezelfde uitstraling. Daarmee ga je een positie in je speelveld opbouwen en verstevigen. Je marketing-basis gaat er ook voor zorgen dat je tijd en kosten bespaart en wint aan effectiviteit. Voer je marketing-basis dus consequent door in al je marketingmiddelen:

  • product/dienst
  • prijs
  • distributie
  • processen
  • partners
  • medewerkers
  • promotie

Alle verwachtingen die je met deze middelen oproept, moet je waarmaken! Uiteindelijk creëer je daarmee een positie waarin je scoort in je gekozen speelveld.

Be good and share it”

Je hebt pas waarde als anderen die zien. Goede communicatie begint bij je website: hoe krijg je voldoende relevante bezoekers, hoe wek je hun interesse, hoe houd je die interesse vast en hoe verleid je je bezoeker tot actie waar jij iets aan hebt? 

Daarvoor moet je goed nadenken over wat je met de website wilt bereiken en hoe je dat gaat doen.

Met behulp van je marketing basis bepaal je de structuur, het design/uitstraling, de inhoud (content) en de functionaliteit voor de bezoeker.  

Om relevante mensen op je website te krijgen ontwikkel je campagnes met middelen zoals SEO/SEA (Search Engine Optimisation/-Advertising), social media, maar ook traditionele middelen, denk aan: presentaties, documentatie, PR en evenementen. 

Naar stap 6: je resultaten