from technology to value

4. Visuele identiteit / uitstraling

“De eerste indruk maak je maar één keer”

Meer dan 90% van de impact van een boodschap wordt bepaald door hoe we het vertellen, niet door wat we vertellen! Presentatievorm, uitstraling en enthousiasme hebben meer impact dan een goed verhaal. Een sterke persoonlijkheid of de uitingen van een sterk bedrijf weten de spelers in het speelveld te raken en meteen het goede gevoel te geven. 

Een belangrijke ondersteuning voor de presentatie van jou en je medewerkers is een opvallende en aantrekkelijke visuele identiteit van je organisatie: logo’s, afbeeldingen, symbolen, kleuren, lay out, enz.

Een potentiële klant zal in een fractie van een seconde beslissen of hij jou of één van je medewerkers ziet zitten en gaat luisteren. Datzelfde gebeurt op je website. Ook hier beslist de bezoeker in een paar tellen of hij blijft, gaat lezen, klikken en zijn of haar gegevens achterlaat. Een eerste indruk is bepalend en die maak je maar één keer.

Naar stap 5: je communicatie, middelen en campagnes